Οι άνθρωποι έχουν την ικανότητα να κάνουν αριθμητικές πράξεις, ακόμα και όταν δεν έχουν τις λέξεις για να τις εκφράσουν, έδειξε έρευνα Βρετανών και Αυστραλών επιστημόνων, αντικρούοντας τα συμπεράσματα παλαιότερων μελετών για το θέμα.
Η έρευνα που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Proceedings of the US National Academy of Sciences πραγματοποιήθηκε σε 45 παιδιά ηλικίας 4 - 7 ετών.
Οι επιστήμονες συνέκριναν δύο ομάδες: μία γηγενών Αυστραλών που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και μιλούν γλώσσες οι οποίες περιέχουν πολύ λίγες λέξεις για αριθμούς και, από την άλλη πλευρά, μία ομάδα αγγλόφωνων παιδιών από τη Μελβούρνη.
Τα παιδιά κλήθηκαν να συγκρατήσουν τον αριθμό μίας σειράς αντικειμένων που απλώθηκαν πάνω σε ένα χαλί. Στη συνέχεια, κάποια αντικείμενα κρύφτηκαν κάτω από ένα κάλυμμα ώστε να μην μπορούν να τα δουν τα παιδιά, παρά μόνο να το υπολογίσουν.
Σε μία πιο σύνθετη άσκηση, ο ερευνητής χτυπούσε δύο ξύλα μεταξύ τους και τα παιδιά κλήθηκαν να βάλουν τόσες μάρκες σε ένα τραπέζι, όσες οι φορές που ο επιστήμονας χτύπησε τα δύο ξύλα.
Το συμπέρασμα ήταν ότι δεν υπήρχε καμία διαφορά ανάμεσα στις δύο ομάδες.
«Γεννιόμαστε με την ικανότητα να βλέπουμε τον κόσμο αριθμητικά, όπως ακριβώς γεννιόμαστε με την ικανότητα να βλέπουμε τον κόσμο με χρώματα» σχολίασε στο BBC o επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Μπράιν Μπάτεργουορθ, του Ινστιτούτου Γνωστικών Νευροεπιστημών του University College London.
Κάποια άνθρωποι, πρόσθεσε ο καθηγητής Μπάτεργουορθ, μπορεί να γεννηθούν χωρίς αυτή την έμφυτη ικανότητα, όπως για παράδειγμα όσοι πάσχουν από δυσαριθμησία.
Δύο παλαιότερες μελέτες σε φυλές του Αμαζονίου είχαν συμπεράνει το αντίθετο από τη συγκεκριμένη έρευνα: Ότι οι λέξεις είναι απαραίτητες για την πραγματοποίηση συγκεκριμένων αριθμητικών πράξεων.
Newsroom ΔΟΛ
πηγη:in.gr